Blogg

mer bloggmer blogg
21 november
Workshop med kundfokus
Detta inlägg beskriver en workshop som ger deltagarna både grundkunskap om i •••
2 maj
Creatalk #7: Digitalisering i industrin
Crearums podd Creatalk avsnitt 7 med Erik Axelsson, Jonas Klang, Krister Hallin och Martin Gunnar •••
26 april
Högpresterande innovationsteam - grunderna
Creatalk #6: Högpresterande innovationsteam i praktiken med Mikael Johnsson •••

27 mars: Strategidagar med Stångåstadens styrelse med innovationsinspiration S

13 februari: 4 råd för effektiva möten S

CREARUMS BLOGG

21 november, 2019

Workshop med kundfokus

Detta inlägg beskriver en workshop som ger deltagarna både grundkunskap om innovationförmåga och träning i metodik för att hitta nya lösningar. Fokuset ligger på kundupplevelsen och insiktsarbete och att generera verkligt värde.

Upplägget ger användbara kunskaper men också massor av skratt och enegergi och passar för ledare som vill kombinera ökad innovationsförmåga och ökat kundfokus med teambuilding

Under en eftermiddag har en grupp på 25 psykologer från Psykologpartners, ett av Sveriges ledande företag inom beteendeförändring och psykologi, fått lära sig grunderna i vad innovationsförmåga innebär och diskuterat varför det är viktigt för den egna verksamheten. Man har reflekterat över hur man jobbar idag med sin verksamhetsutveckling och hur den kanske kan utvecklas ytterligare.

Fokus har dock legat på att lära sig och att testa metoder för att undersöka kundbehov och grunder i insiktsarbete. Därför jobbade vi med enkla kundresor och persona kring en frågeställning som alla hade egna erfarenheter av. Det var otroligt inensivt, energifyllt och väldigt roligt.

Gruppen kunde sedan under nästa dags förmiddag testa vidare, men på egna knäckfrågor som rörde den egna verksamheten och kom fram till konkreta spännande uppslag att jobba vidare på.

Vi rekommenderar dig som är nyfiken på hur du kan utveckla din verksamhet och skapa engagemang att kontakta oss så kan vi föreslå ett upplägg som passar er. En utmärkt aktivitet i samband med strategidagar, kick-off:er och liknande!

Sara Hillbom, VD och besällare av övningen skriver såhär om dag två: "..det gick utmärkt, vi skapade 5 grupper som arbetade med helt olika frågeställningar. Från "hur kan vi ta betalt på nya sätt” till ”hur kan pitcha vi Psykologpartners på nytt sätt”. Metodiken fungerade utmärkt och vi kommer göra flera actioner efter dessa dagar. Stort tack till dig och för proffsigt hållen workshop."

Läs vad en annan av deltagarna, Magnus Stalby, även grundare till Psykologpartners skriver här

Läs mer om Psykologparters

Karta
Stäng